torsdag 9 februari 2012

Omlottklänning

Efter att ha läst lite olika bloggar och hängt på sygrupperna på fejjan så fick jag inspirationen till denna underbara klänning. Har gjort mönstret helt själv, överdelen är utifrån mitt vanliga tröjmönster och kjoldelen är utifrån mitt klänningsmönster. Den blev nästan i största laget till lilla M, men då räcker den förhoppningsvis hela våren. 
Lilla fröken var mycket nöjd med sin nya klänning och ville prova och ha sig innan den ens var klar. När den väl var kvar fick den sitta på tills det var dags för pyjamas. 

Lilla M var mkt nöjd med sin nya klänning!

Tyg - Velour med röda moln från JNY och svart mudd från Ohlssons
Mönster - Eget 



3 kommentarer:

  1. Härligt med en klänning i velour!
    Jag har ju själv 2 grabbar, varav den minsta som är 1,5år brukar få vara modell för de klänningar jag syr!
    Han ÄLSKAR att ha klänning, börjar genast att dansa omkring!! ;)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka fina kläder du syr! Skulle också men ja.. har inte kommit så långt ännu:) Hittade hit via fl, forumet unga föräldrar i uppsala.. Ha det bra! /Sofie

    SvaraRadera
  3. Den där klänningen är såå fin!

    SvaraRadera