söndag 6 januari 2013

Årets första!

Nu har jag äntligen fått tummen och sytt de sista sömmarna på årets första plagg, det tog några dagar. Men oj så nöjd jag blev! Det är himla roligt och titta tillbaka i bloggen och se hur man har utvecklats. Snart är det 2 år jubileum för bloggen, vart har tiden tagit vägen? 


Men nu till kläderna. Lilla M växer så det knakar, snart dags att börja med ny storlek. Så dessa plagg är i största laget just nu, men i takten hon växer nu så kommer de passa strax. 


Jag har sytt väldigt mycket tröjor på senaste, blir lite tråkigt i längden så den här gången blev det tights och tunika. Perfekt att ha under overallen på förskolan.



Tyger: Turkosar stars från Znok
Randig jersey från Liandlo
Tunn interlock från Liandlo

Mönster: Tunika från Ottobre 4/12, omgjord
Tights från Ottobre 6/12

Tyg: Skyar från Znok
Tunn interlock från Liandlo

Mönster: Ottobre 6/12 (ett toppenmönster!)

Äntligen kan verkligen säga att jag och bandkantaren är bästisar! 
Inställningar: 4-4-3, diff 1, stygnlängd 4
3-vik med tunn interlock

2 kommentarer:

  1. Snygga kläder! Visst är det roligt att ha bloggen att kolla tillbaka på, åren går ju så fort. Jag tror jag har hållt på fem år med min blogg nu :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så snygga grejer du gör. Vilket mönster är det du använt till tunikan? Vilken tidning och vilket mönster är det?

    Ida

    SvaraRadera