måndag 18 april 2011

Haklappar

Bland de allra första som jag sydde när jag fått min nya maskin var haklappar. Nu har jag sytt ett helt gäng och ritat om mönstret i princip varje gång, så ingen är den andra lik. Men nu börjar jag känna att jag är nöjd med mina mönster. Dottern har MASSOR med haklappar så egentligen behöver jag inte sy flera, men jag hittade kanonfina vaxade tyger på lokala syaffären som jag inte kunde stå emot. Så då tänkte jag att jag skulle sälja dem istället!
De här två är de som finns uppsydda och redo att skickas direkt. Jag har en hel del tyg kvar av båda tygerna, så jag kan alltid sy flera.


Liten haklapp 35kr


Stor haklapp 50kr
Den har dubbel ficka, så den är lätt att hålla ren.

2 kommentarer:

  1. Å en till kreativ inspiration! Vad kul att jag hittade den här bloggen!!Jätte fin, och vilka fina grejer du gör, gillar formen på haklapparna skarpt!! Lägger till dig i min bogglista

    SvaraRadera
  2. Va fina :) kul att se din blogg. Kram Martina

    SvaraRadera